Ga naar de inhoud

Jij geeft kwaliteit aan de zorg! Ben jij die ervaren kwaliteitsadviseur die méér wil dan afvinklijstjes en rapportages? Word jij enthousiast van een organisatie waar kwaliteit geen ‘papieren tijger’ is, maar een dagelijkse praktijk? 

In verband met zwangerschapsverlof zijn wij voor ons kantoor in Hoogeveen per direct op zoek naar een 

Hands-on interim kwaliteitsadviseur

16 uur per week

“Met elkaar maken we het verschil in het leven van anderen” Bij de ZorgZaak geloven we in de kracht van samenwerking. Door samen te werken, maken we het verschil in het leven van de mensen. Dit zie je in onze woonzorglocaties, waar mensen wonen met zorg. Met huishoudelijke hulp, waarbij we ontlasten in het onderhoud van een schoon huis. Met ambulante begeleiding, waar we mensen helpen zelfstandig te blijven en hun eigen regie te behouden. Zo zorgen we dat onze cliënten meer kunnen genieten van het leven.

Functieomschrijving

Als kwaliteitsadviseur ondersteun je het management bij de ontwikkeling, implementatie, borging en toetsing van het kwaliteitsbeleid binnen onze organisatie. De opdracht wordt deels vervuld op het kantoor in Hoogeveen en met geregelde aanwezigheid op de locaties. Er wordt gewerkt met het automatiseringsprogramma Afas Profit, de MS-office programma’s en het zorgplansysteem NEDAP/ONS. Binnen de ZorgZaak wordt gewerkt volgens het ISO-9001 systeem.  

Je hebt veelzijdige taken 

  • Je werkt aan de voorbereiding van de ISO audit en draagt bij aan het ontwikkelen van een auditplan; 
  • Je ontwikkelt en voert interne audits uit op de woonzorglocaties, bij de ambulante begeleiding en huishoudelijke verzorging. Stelt n.a.v. de audits verbeterplannen op en toetst de naleving hiervan; 
  • Voert dossiercontroles uit; 
  • Je faciliteert, inspireert en ondersteunt teams waar nodig te allen tijde gericht op kwaliteitsverbetering; 
  • Je ontwikkelt kwaliteitsbeleid, procedures en protocollen. Je borgt en toetst het beleid & kwaliteit binnen de verschillende wetten/kwaliteitskaders: WLZ, de Jeugdwet, de WMO Huishoudelijke Ondersteuning en Ambulante Begeleiding en de ZVW. 
  • Je maakt werkafspraken, neemt deel aan werkgroepen; 
  • Je volgt ontwikkelingen m.b.t. wet & regelgeving en kwaliteit in de zorg en maakt de vertaalslag hiervan naar de interne organisatie; 
  • Je volgt trends en ontwikkelingen op het gebied van kwaliteit en beoordeelt deze op consequenties voor de organisatie; 
  • Je doet voorstellen tot verbetering n.a.v. klachten en MIC en MIM meldingen; 
  • Je houdt kwaliteitsmanagementsysteem up-to-date (Proware) en draagt zorg voor plaatsing actuele kwaliteitsdocumenten op Intranet; 
  • Je draagt zorg voor het implementeren, beheren en actualiseren van kwaliteitsdocumenten en het signaleren van kwaliteitsverbeteringen. 

Wat vragen wij van jou?

Wij zijn op zoek naar iemand met verantwoordelijkheidsgevoel die motiverend, tactvol en overtuigend is en affiniteit met de zorg heeft. We vinden het belangrijk dat je een teamspeler bent met een proactieve werkhouding. Daarnaast verwachten we: 

  • Tenminste een afgeronde HBOV opleiding. Bij voorkeur aangevuld met een opleiding kwaliteitsmanagement voor Zorg en Welzijn; 
  • Je hebt kennis van de wet en regelgeving van de werkgebieden van de ZorgZaak, zoals WMO, WLZ, Jeugdwet, ZVW en kwaliteitskaders; 
  • Je werkt zelfstandig maar ook in teamverband samen met je collega Kwaliteitsadviseur; 
  • Je kunt werken onder tijdsdruk; 
  • Je vindt het uitdagend om met mensen en processen bezig te zijn. Je kunt goed luisteren en tegenstelingen overbruggen bij het implementeren, onderhouden en toetsen op de naleving van het kwaliteitssysteem; 
  • Je hebt een juist gevoel voor verhoudingen en weet anderen te adviseren en te overtuigen; 
  • Je beschikt over uitstekende communicatieve en contactuele vaardigheden; 
  • Versterken van het leer- en ontwikkelklimaat;  
  • Het aangaan van het gesprek met zorgpersoneel over kwaliteit;  
  • Observeren en toetsen of medewerkers protocollen volgen; 
  • Scholing geven; bijvoorbeeld over klinisch redeneren; 
  • Signaleren voortgang werken aan kwaliteit van zorg; 
  • Zorgen voor borging van kwaliteit; 
  • Onderling vertrouwen bevorderen in teams over kwaliteit; 
  • Je hebt ervaring met Office en werkt gemakkelijk met andere software applicaties als Afas, Profit en Nedap/ONS; 
  • Je oplettendheid is vereist bij het implementeren, beheren en actualiseren van kwaliteitsdocumenten en het signaleren van kwaliteitsverbeteringen; 
  • Je werkt systematisch bij het verwerken en beheren van informatie. De functie vraagt procesmatig en methodisch te kunnen denken en werken; 
  • Je integriteit en betrouwbaarheid zet je voorop in het omgaan met uiterst vertrouwelijke informatie en informatie van strategische aard. 

Wat krijg je van ons?

  • Een afwisselende, zelfstandige opdracht bij een organisatie met een informele en collegiale werksfeer; 
  • Een 16-urige werkweek waarbij de werktijden in overleg kunnen en gedeeltelijk thuiswerken tot de mogelijkheden behoort; 
  • Een tijdelijke aanstelling tot 1 februari 2026. 

Interesse? 

Vul dan het online sollicitatieformulier in! Als je vragen hebt over de procedure of de vacature neem dan contact op met Nelly de Jong bestuurder, tel. 06-12110068. 

Locatie:

Kantoor Hoogeveen

Uren:

16 uur per week

Contactpersoon:

Nelly de Jong bestuurder, tel. 06-12110068.